Add Your Blog | | Signup
Eny Abdullah · 14h ago

Resepi Bunga Buttercream

Cantik kan tengok kek kahwin yang terletak di meja potong kek pengantin. Kadang kala sayang nak potongnya. Itulah ramai yang bertanya, macam mana nak buat bunga tu semua dan apa bahan yang s...
Eny Abdullah · 6d ago

Bihun Goreng Tomyam? Eh sedap lah!

Kekny jumpa resepi Bihun Goreng Tomyam ni dah lama tau, cuba baru baru ni nampak ada orang buat baru teringat nak buat. Allah senang sangat resepinya cuma pakai pes tomyam tu sahaja. Lepas t...
Eny Abdullah · 1w ago

Cara Mudah Buat Daging Burger Sendiri

Mesti semua sukakan burger kan. Rata-rata orang kita suka makan burger sebagai dinner atau snack di waktu malam. Tapi korang tahu tak kebanyakan daging burger yang ijual di gerai atau kedai ...
Eny Abdullah · 1W ago

Udang Goreng Halia

Resepi paling ringkas ni dan paling mudah disediakan. Kadang-kadang bila dah beli udang asyiklah masak udang goreng kunyit atau masak lemak je. Udang Goreng Halia ni Kekny rasa kat kedai mas...
Eny Abdullah · 3W ago

Shadz Mee Udang Kuala Perlis

Minggu lepas Kekny berkesempatan ke Kuala Perlis dan singgah kat Shadz Mee Udang ni. Ini pertama kali Kekny datang ke sini. Tujuan kesini ialah nak merasa keenakan mee udang orang Perlis pul...
Eny Abdullah · 1M ago

Alang Kenari Chalet, Titi Hayun Kedah

Kekny memang jarang ke tempat-tempat macam ni. Yelah orang tak ada anak kan, takkan lah nak pergi dengan DH pulak kan. Tapi hari tu perancangan last minute sebab adik Kekny yang lelaki tenga...
Eny Abdullah · 1M ago

Korang Tahu Tak Ketupat Sotong Sedap Rupanya!

Betulah kata orang, tak cuba tak tahu, tak merasa tak boleh gambarkan kesedapanya! Dulu Kekny memang pelik tengok sejenis masakan dari Pantai Timur ini iaitu ketupat sotong. Sebab ada versi ...
Eny Abdullah · 1M ago

Agli E Olio Pasta Paling Senang Nak Masak!

Agli e Olio hidangan pasta tradisional dari Naples Itali ni memang menjadi kegemaran Kekny. Ramai yang belum pernah cuba tertanya tanya bagaimanakan rasanya pasta ni.  Perisa utamanya ialah ...
Eny Abdullah · 1M ago

Tips Kek Tak Roboh! Bakers Kena Baca Ni

Masalah Kek Roboh atau kek tergelincir. Ramai yang tanya Kekny bagaimana nak elakkan masalah kek roboh atau tergelincir (slide) ke tepi ni. Memang masalah ni adalah satu trauma bagi semua ba...
Eny Abdullah · 1M ago

Nak Berniaga Nasi Ayam Sedap? Ini Rahsia dan Tipsnya

Nasi ayam ialah menu harian yang mudah kita jumpa kat Malaysia. Rasanya semua kaum menggemari nasi ayam. Dan menu ini mudah didapati di restoren, gerai atau pasar malam. Banyak peniaga menca...