Add Your Blog | | Signup
Jurnal Mama · 13h ago

7 Senaman Mudah Di Rumah

Bila mula detoks minggu ni, Kak Nat agak sukar untuk bersenam. Heheh. Nak mulakan tu, payah. Namun, Kak Nat cekalkan hati, buka Youtube dan mula bersenam. Salah satu senaman wajib setiap har...
Jurnal Mama · 2d ago

Amalan Rohani Menjemput Rezeki

Walaupun ada yang cakap, buat amalan bukan sebab nak harap rezeki, tapi nak pahala, tapi kita kena jelaskan di minda bahawa, amalan rohani ni kita buat untuk dapat ketenangan, kasih sayang A...
Jurnal Mama · 1M ago

Ia bukan ubat, tapi ia menyihatkan.

Naimah Wahab Vivix vs Daging Kaki Buruk Akibat DiabetesKisah ni adalah kisah ayah kepada sahabat baik saya yang saya panggil abah.Abah memang ada diabetes tapi bacaan diabetes abah memang te...
Jurnal Mama · 1M ago

Adakah Perlu Ambil Suplemen Setiap Hari?

Perlu kah ambil suplemen setiap hari?Penjelasan doktor ini lebih membuka minda dan sangat selaras dengan apa yang Kak Nat fahami selama ini. Ya, Kak Nat bukan doktor. Tapi, Kak Nat selalu se...
Jurnal Mama · 1M ago

Anak Pertama, Susu Dalam Hari Pun Dah Tak Ada.

Pengalaman manis Kakratu ni dengan produk Shaklee setelah mengandung anak ke dua memang wajib dibaca.Kak Nat ambil kisah ni dari group belajar dan sharing kami, SID Zon Tengah. Alaa, group s...
Jurnal Mama · 2M ago

Resepi Rendang Ayam Mudah dan Sedap

Hari Rabu, Nasih nak buat jamuan raya di sekolah agamanya. Dah bincang-bincang, nak buat rendang ayam la. Lagipun masa raya hari tu, kat kampung tak sempat makan rendang. Pergi mana-mana rum...
Jurnal Mama · 2M ago

Resepi Ayam Percik Mudah dan Cepat

Semalam, entah kenapa, saya teringin sangat menu Kelantan. Ada ayam azzain dan ikan-ikan kecik saja. Ayam dah siap nyah beku sejak tengahari. Cuma tak tahu nak masak apa. Jadi, saya cari res...
Jurnal Mama · 2M ago

DetoxRaya Bermula

Hari ni, hari pertama #DetoxRaya. Apa detox raya ni?Detox untuk buang toksin setelah seminggu lebih beraya sakan. Hahaha.Masa raya, macam-macam yang dimakan. Perut pun kembali membuncit, bad...
Jurnal Mama · 3M ago

Senyuman Kembali Mekar Di Bibir

Ni antara testimoni Puan Nur Baizura Ibrahim  sendiri.Kenapa Zura suka sangat dengan VIVIX :)Pada Julai 2016 zura di serang bell palsy.Bangun je tidur, macam biasa zura akan minum air, tiba2...
Jurnal Mama · 3M ago

BERAT DAH 76KG, ASALNYA 97KG

Puan Dinas Zafran berkongsi tentang sahabatnya.Sahabat saya ni, lepas bersalin jadi obes dengan berat 97kg. Redha saja lah kan. Pujuk diri, mmm takpa, kalau sakit, sakit tu kan penghapus dos...